OUR BLOG

15 Apr 2019
CONTENT IS KING!

5 pasi pentru un content de succes

Dacă ai ajuns aici, atunci ai înteles două lucruri esențiale și anume: prezența ta în online este o necesitate, indiferent ce tip de afacere ai avea, iar munca ta nu se încheie imediat după ce ti-ai creat un site, un blog, canal de Youtube sau pagini pe rețelele sociale (Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, etc), ci va continua permanent.

Cu siguranță ai auzit vorbindu-se adesea de content writing și content marketing, și nu-i o noutate pentru tine faptul că unul dintre cele mai importante instrumente ale promovării, atât online cât și offline este conținutul pe care îl creezi.

Există numeroase “rețete” sau strategii de scriere a unui conținut eficient, dar de cele mai multe ori nu toate funcționează așa cum ne-am dori. Prin prisma experienței noastre și a noilor trenduri trasate de piață, ne-am gândit să enumerăm 5 pași care te pot ajuta în crearea unui content de succes.

Pasul 1. Identifică publicul țintă

Acesta însumează persoanele care te urmăresc constant sau cele noi, care-ți pot deveni clienți în viitor. Analizează-le comportamentul, vezi la ce reacționează în functie de tipul de conținut postat și creează-ți o audiență cât mai aproape de profilul business-ului tău. Următorul pas este ca, fie că scrii articole pe blog, creezi advertoriale, descrieri de produse, postări pe rețelele sociale sau pe forumuri, etc., să folosești mereu informații noi. Evită să redai același conținut peste tot.

Pasul 2. Stabilește-ți obiectivele

Conținutul pe care îl creezi nu ar trebuie să urmărească toate obiectivele tale de business, de marketing, de PR, etc în același timp, deoarece, nu vei obține rezultatele dorite pentru toate. Îți recomandăm să le împarți pentru fiecare obiectiv urmărit: notorietate, atragere, activare (Aha! Am gasit ce voiam), conversie, retenție (fidelizare) și recomandări.

Pasul 3. Caută cuvintele cheie potrivite

Înainte de a scrie, identifică toate cuvintele cheie relevante pentru tine și separă-le în funcție de tipul de text pe care îl scrii: descrieri de produse/servicii, advertoriale, articole blog, postări pe Facebook, etc. Pentru a scrie texte seo on page, de preferat ar fi să nu repeți aceste cuvinte cheie și în alte articole sau de prea multe ori, tocmai pentru a păstra unicitatea pe care o aduce optimizarea seo.

Pasul 4. Crează-ți un plan editorial

Cheia succesului în orice activitate este planificarea, cu atât mai mult când vine vorba de crearea unui conținut care să aducă rezultatele dorite, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung. Un mod haotic de a crea content online va face ca viitorii sau actualii tăi clienți să se îndepărteze de brandul tău în favoarea concurenței. Așadar, asigură-te că îi atragi și îi fidelizezi printr-un conținut adaptat la profilul lor. Creează un plan editorial și împarte-ți conținutul în 3 categorii de relevanță: de educare (familiarizarea cu afacerea ta, produse, servicii), de considerare (soluții pentru nevoile identificate la clienții tăi) și de vânzare. De asemenea, conținut nu înseamnă doar un text pe care îl scrii, ci pentru a fi cât mai autentic îți recomandăm să creezi content în forme cât mai variate: text, foto, video, ebook-uri, gif-uri, infografice, cataloage online, etc.

Pasul 5. Fă un audit de competitivitate

Analizează contentul tău, de la implementare până la KPIs-urile pe care le generează și compară-l cu contentul de pe alte 5 site-uri de top din nișa în care se încadrează și brandul tău. Identifică caracteristicile care te fac unic față de concurență și folosește aceste informații pentru a crea mereu conținut nou și valoros.

Ține minte! Tipul de conținut pe care îl scrii îți va umaniza afacerea și te va apropia mai mult de clienții tăi, indiferent că ai un magazin magazin online cu mii de produse, un blog sau alt tip de business.

„Just because somebody hears something you say, or reads something that you write, doesn’t mean you’ve reached them.” – Frank Zappa

loredana-ciubuc

Write a Reply or Comment