OUR BLOG

22 Apr 2019
red marketing social media in turism

Social Media in turism: cum construiesti strategia de continut I

A ţine pasul cu noutatea în mediul online poate fi uneori o adevărată provocare. Companiile trebuie să creeze conţinut relevant, atractiv, să coordoneze conturile de social media şi să optimizeze propriile platforme online. Este și cazul agențiilor de turism, a hotelurilor și a tuturor jucătorilor de piața turistică. Trendurile din industria turistică sunt dinamice și mereu apare ceva mai bun care să te ajute să-ți atingi obiectivele.

Practic, Internetul și Social Media au deschis accesul la conținut pentru toată lumea. Iar pentru ca tu să ai o bună reputație și să vinzi în mediul online, trebuie să îți construiești strategii de conținut pliate pe activitatea din zona social media. Trebuie să definești cum vrei să fie identitatea brandului tău: ce imagine vrei să perceapă publicul despre afacerea ta, să identifici valorile în jurul cărora vrei să construiești mesajele, ce principii îți ghidează activitățile, etc.

Pentru a construi o strategie care chiar să funcționeze, primul pas este să îți definești publicul țintă și să determini profilul clienților tăi: Ce anume îi motivează să călătorească? Ce îi nemulțumește? Ce nevoi au? De unde și cum se informează? Te va ajuta șă afișezi conținut specific diferit pentru fiecare audiență și să creezi pachete turistice nișate, în funcție de pasiuni și interese, mărind numărul de potențiali clienți.

Strategia de conținut nu este o soluție de moment pentru rezolvarea unor probleme, ci trebuie integrată permanent în cultura businessului, a strategiei globale de marketing și vânzare pe care o desfășori. De aceea, când creezi strategia de conținut, ia în calcul următoarele aspecte:

  • pune-te în locul consumatorului;
  • gândește conținut pentru fiecare tip de persoană care ar putea cumpăra o vacanță de la agenția ta;
  • analizează concurența;
  • identifică noile tendințe în materie de consum;
  • include în strategie doar acele tematici care se află la confluența dintre interesele audienței și ale brandului tău.

Aflând profilul audienței tale, vei observa că majoritatea vor conținut creat special pentru ei și îl vor pe fiecare canal online frecventat. Astfel, vei putea stabili ce tipuri de conținut și canale de social media sunt cele mai potrivite pentru tine:

  • Text: comunicate de presă, articole, opinii, idei de excursii, puncte de vedere, interviuri, Q&A
  • Vizualuri: poze, ilustrații, infografice, GIF-uri
  • Audio: podcasts, internet radio
  • Video: clipuri de brand, de produs, testimoniale

Poți afișa acest conținut într-un mod cât mai autentic pe canalele proprii (site, blog, conturile de social media), pe canalele plătite (canale de publicitate, direct marketing, etc), prin intermediul celor care apreciază conținutul tău de calitate și îl transformă în știre sau informație cu scop educativ (mass media, influenceri, bloggeri, etc.)

Cum faci conținutul tău viral? Despre asta vă povestim în următorul articol pe acest subiect.

loredana-ciubuc

Write a Reply or Comment